DKF KAMERA: AMERYKAŃSKIE KINO DROGI

Dyskusyjny Klub Filmowy Kamera zaprasza w poniedziałki marca do kina Muza o godzinie 21.00, na seanse filmów w cyklu zatytułowanym: Amerykańskie kino drogi.

Kino amerykańskie stworzyło od podstaw tylko dwa gatunki: western i kino drogi. Jeśli je prześledzimy, dowiemy się, jak mieszkańcy USA widzą swój kraj. Kiedyś uczepieni siodła, dziś spędzają sporą część życia w samochodach. Amerykańskie krążowniki szos przypominają też kino: kierowca, spoglądając przez panoramiczną szybę, patrzy na krajobraz ujęty w ramę szerokiego ekranu, na którym rozgrywa się życie.

Co:

3.03, 21:00 ? W drodze, reż. Walter Salles, 2012, 137 min. KUP BILET

10.03, 21:00 ? Dzikość serca, reż. David Lynch, 1990, 104 min. KUP BILET

17.03, 21:00 ? Thelma i Louise, reż. Ridley Scott, 1991, 129 min. KUP BILET

24.03, 21:00 ? Blue Highway, reż. Kyle Smith, 2013, 71 min. KUP BILET

Gdzie: Kino Muza, Poznań, ul. Św. Marcin 30

Kiedy: poniedziałki  marca 2014, godz. 21:00

Za ile: bilety: 15 zł | karnet na 4 seanse: 40 zł (karnet do nabycia tylko w kasie kina Muza)

Organizator: Dyskusyjny Klub Filmowy Kamera

 

3.03, 21:00 ? W DRODZE

reż. Walter Salles, 2012, 137 min.

Zapis z podróży po Ameryce legendy epoki bitników. Eksperyment z prozą Jacka Kerouaca: jego młodych zbuntowanych grają współcześni idole nastolatków.

10.03, 21:00 ? DZIKOŚĆ SERCA

reż. David Lynch, 1990, 104 min.

Sailor bardzo kocha Lulę, lecz ma dzikość w sercu, dlatego nosi marynarkę z wężowej skóry i ciągnie go do zabijania. Jednak prawdziwe kłopoty rozpoczynają się z przybyciem Bobby'ego Peru, który zmusza Lulę do mówienia brzydkich słów.

17.03, 21:00 ? THELMA I LOUISE KUP BILET

reż. Ridley Scott, 1991, 129 min.

Ridley Scott zawsze eksperymentował z gatunkami. Tym razem sprawdza, czy formuła kina drogi toleruje kobiety jako główne bohaterki.

24.03, 21:00 ? BLUE HIGHWAY KUP BILET

reż. Kyle Smith, 2013, 71 min.

Współcześnie wszystko jest na odwrót, nawet rzeczywistość upodabnia się do filmów. Dillon i Kerry, przemierzając Stany, odtwarzają w pamięci kanon amerykańskiego kina. Metodą na trwanie romansu kinomaniaków jest celebracja ulubionych filmów.