XVII i XVIII- wieczna austriacka i niemiecka muzyka skrzypcowa (Biber, Rosenmüller, J.S. Bach…)

Pełne przenikliwości spojrzenie na niemiecką muzykę kameralną siedemnastego i osiemnastego wieku, ze skrzypcami w roli głównej. Kanadyjsko-europejski Ensemble Masques swoimi ostatnimi płytami pokazał, że w tym repertuarze ma bardzo dużo ciekawego do powiedzenia, zwłaszcza, że nie boi się sięgać po kompozytorów zapomnianych, którzy dzięki nim, kilka stuleci po swojej śmierci, rozpoczynają nowe koncertowe i płytowe życie.

Wykonawcy:
Ensemble Masques:
Sophie Gent – skrzypce
Tuomo Suni – skrzypce
Kathleen Kajioka – altówka
Mélisande Corriveau – wiolonczela
Benoît Vanden Bemden – violone
Olivier Fortin – klawesyn, lider

Program:
Przed Bachem grano też na skrzypcach

Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Contrapunctus I z „Die Kunst der Fuge” BWV 1080

Johann Rosenmüller (ok. 1619 – 1684)
Sonata IX D-dur

Johann Heinrich Schmelzer (ok. 1620-3 – 1680)
Sonata IX d-moll

Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644 – 1704)
Sonata B-dur

Johann Sebastian Bach
Sinfonia g-moll nr 7 na klawesyn BWV 797

Johann Rosenmüller
Sonata VII d-moll

Johann Sebastian Bach / Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791)
Sonata VII d-moll

Johann Sebastian Bach / Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791)
Fuga d-moll BWV 877 / KV 405

Heinrich Ignaz Franz von Biber
Sonata d-moll

-przerwa-

Romanus Weichlein (1652 – 1706)
Sonata II g-moll

Johann Sebastian Bach
Air z Suity orkiestrowej D-dur nr 3 BWV 1068

Georg Muffat (1653 – 1704)
Sonata G-dur nr 5

Johann Sebastian Bach
Verschiedene Canones BWV 1087