VII Koncert Operowy nad Wartą - „Barok bez końca“

Pod tytułem „Barok bez końca“ kryje się wokalno-instrumentalne wydarzenie w znakomitej artystycznej oprawie. Na plenerowej scenie wystąpi światowego formatu kontratenor Nicolas Spanos któremu będzie towarzyszyć barokowy zespół kameralny „Pohlnische Capelle“ pod przewodnictwem dr Mikołaja Zgółki.

Niestandardowe podejście muzyków Pohlnische Capelle, wybitny, światowej sławy kontratenor Nicholas Spanos są gwarantami niepowtarzalnego show, które pozostanie niezatartym wspomnieniem dla wszystkich słuchaczy. W programie największe przeboje wokalne Antonio Vivaldiego, Johanna Adolfa Hassego i G.F. Haendla, przedzielone symfoniami i koncertami barokowymi.

Cieszymy się, że po dwóch latach przerwy tradycja koncertów klasycznych wraca nad Wartę.

Dzięki wsparciu Estrady Poznańskiej, Ogrodu Szeląg i innych partnerów, wstęp na koncert jest bezpłatny.

Kilka praktycznych informacji:

-Weźcie ze sobą kocyki lub coś lekkiego, przenośnego do siedzenia gdyż ilość leżaków będzie ograniczona.

-Informujemy również zmotoryzowanych, że samochód najlepiej zostawić powyżej  ul. Ugory na okolicznych pustych, bezpłatnych parkingach. Od godziny 17.00 ruch będzie reglamentowany.

Gwiazda wieczoru Kontratenor NICOLAS SPANOS

Zdobył uznanie dzięki występom na całym świecie w operach, oratoriach i recitalach. Nicolas Spanos współpracował z Wiedeńską Operą Narodową, Operą Narodową Grecji, Opéra National de Lorraine, Opera of Egypt, Duńską Orkiestrą Radiową, Camerata Stuttgart, Venice Baroque Orchestra, Les Talens Lyriques, Australian Brandenburg Orchestra, Orchester 1756 Salzburg, Ateńską Orkiestrą Państwową, Orkiestrą Państwową z Salonik, Teatrem Narodowym Grecji, Orchestra of Colours, Armonia Atenea, Ensemble Alraune; występował w takich salach koncertowych i teatrach, jak Queen Elizabeth Hall (Londyn), Palais des Beaux-Arts (BOZAR, Bruksela), Theatre des Champs-Élysées (Paryż), Musikverein (Wiedeń), Cuvilliés-Theater (Monachium), Sydney Recital Hall, Melbourne Recital Hall, Mozarteum (Salzburg), Karlskirche (Wiedeń), Taichung Concert Hall (Tajwan), sale Megaron w Atenach i Salonikach.

 Od kilku lat jest stałym współpracownikiem licznych zespołów muzyki dawnej, w tym: Ex Silentio, Latinitas Nostra, Ensemble 1756 i Pandolfis Consort Wien. W listopadzie 2002 roku został nagrodzony przez Stowarzyszenie Krytyków Teatru i Muzyki Grecji tytułem „Najlepszy Młody Artysta Roku”. W 2006 roku otrzymał I nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Śpiewaków Operowych „TECHNI”, który odbył się w Salonikach.

 Brał udział w nagraniach płytowych dzieła Handla: Oreste (2004) i Tamerlano (2006) dla niemieckiej wytwórni MDG oraz w nagraniu płyty CD opartej na libretcie Metastasia L’Olimpiade z Venice Baroque Orchestra (2011) dla NAÏVE Records.

 Do jego ostatnich nagrań należą płyty dla Gramoli Wien: Adoracja (2016), Moving Telemann (2019), Vivaldi: Nisi Dominus & Stabat Mater (2021), Und das Lied bleibt schön (2022) – wszystkie dokonane z Pandolfis Consort Wien.

 

Zespół Kameralny „ Pohlnische Capelle“ pod przewodnictwem dr Mikołaja Zgółki

To międzynarodowy projekt wskrzeszający ideę istniejącej w czasach Króla Augusta II i III kapeli dworskiej o takiej  samej potocznej nazwie. 400 lat temu podobny zespół podróżował i koncertował  na dworach w Warszawie i Dreźnie.

Zainspirowani artyści pod kierunkiem Mikołaja Zgółki stworzyli współczesną odsłonę tego kosmopolitycznego projektu artystycznego, którego efekty podziwiali już słuchacze w wielu krajach.