XVII i XVIII-wieczna muzyka klawesynowa (Froberger, Forqueray, J.S. Bach)
W swoim recitalu, kanadyjski klawesynista Olivier Fortrin łączy dwie wielkie klawesynowe szkoły: niemiecką i francuską. W samym środku programu umieszcza utwór J.S. Bacha, nie jest to jednak oryginalna kompozycja klawesynowa, ale dzieło pierwotnie na lutnię. Nie dziwmy się specjalnie, w epoce baroku podejmowano próby skonstruowania instrumentu, który łączyłby w sobie najlepsze właściwości i klawesynu i lutni.
Wykonawca:
Olivier Fortin – klawesyn
Program:
O płaczliwym Niemcu w Londynie, dowcipnym Francuzie w Paryżu i Bachu udającym lutnistę na klawesynie
Johann Jakob Froberger (1616 – 1667)
Plainte faite à Londres pour passer la mélancholie
Courante
Sarabande
Gigue
Matthias Weckmann (1616? – 1674)
Partita h-moll
Präludium, Allemanda, Courante, Sarabande, Gigue
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Suita e-moll na lutnię solo BWV 996 (opr. na klawesyn)
Präludium, Allemande, Courante, Sarabande, Bourrée, Gigue
Antoine Forqueray (1672 – 1745)
La Laborde
La Couperin
La Régente
La Angrave
Jacques Duphly (1715 – 1789)
Suita d-moll
Allemande, Courante, La Vanlo, Rondeau, La Tribolet