Angielskie pieśni, hymny i muzyka instrumentalna XVII wieku (Purcell, Locke, Lawes…)
W angielskiej twórczości barokowej mieszają się z sobą instrumentalna abstrakcyjność i wokalna teatralność. Połączone razem dają efekt, który identyfikujemy bez kłopotu jako coś z natury angielskiego, chociaż pełno tam wpływów włoskich francuskich. Wykonawcami są nasi dobrzy znajomi, angielski tenor Nicholas Scott oraz francuski zespół Ground Floor.
Wykonawcy:
Ground Floor:
Nicholas Scott – śpiew
Alice Julien-Laferrière – skrzypce
Myriam Rignol – viola da gamba
Pierre Gallon – klawesyn
Étienne Galletier – teorba, arcylutnia
Angélique Mauillon – harfa
Elena Andreyev – wiolonczela
Program:
Gdy świt okrada noc z ciemności...
Matthew Locke (1621-3 – 1677)
Suita e-moll nr 4
Henry Purcell (1659 – 1695)
What hope for us remains now he is gone? (na śmierć Matthew Locke’a) Z 472
Henry Purcell
Sonata g-moll Z 780
Pelham Humfrey (1647/8 – 1674)
A Hymn to God the Father
Henry Purcell
How long, great God (epikleza) Z 189
Henry Butler (? – 1652)
Sonata g-moll
Henry Purcell
Now that the sun hath veiled his light (hymn wieczorny oparty na basie Ground) Z 193
-przerwa-
Henry Purcell
Thou wakeful shepherd (hymn poranny) Z 198
William Lawes (1602 – 1645)
Paven on a theme by Coprario
Henry Lawes (1596 – 1662)
Mournful Lovers
The Lark
A Rose
Godfrey Finger (ok. 1660 – 1730)
Sonata F-dur
Henry Purcell
My song shall be always Z 31