Artystyczne i ludowe źródła opery wczesnobarakowej (melodie korsykańskie, Caccini, Monteverdi, Strozzi…)

Opera nie wzięła się z nikąd. Prowadziło do niej wiele ścieżek, które od kilku lat w nieortodoksyjny sposób stara się nam pokazać VivaBiancaLuna Biffi. Tym razem szuka pokrewieństw pomiędzy ariami z przełomu XVI i XVII wieku, a muzyką tradycyjną z Korsyki.

Wykonawczyni:
VivaBiancaLuna Biffi – violetta bastarda, śpiew

Program:
Pożegnanie

Addio, se fia per sempre addio (melodia korsykańska)

Francesca Caccini (1587 – 1641)
Chi desia di saper che cos'è amore

---

Ecco bella, dal mio core (melodia korsykańska)

Giulio Caccini (1551 – 1618)
Perfidissimo volto

---

Francesca Caccini
Che Cupido sia nudo

Imprestami le to' ale (melodia korsykańska)

---

Claudio Monteverdi (1567 – 1643)
Lamento di Arianna
Sì dolce'l tormento
Eri giá tutta mia

---

Giovanni Girolamo Kapsberger (ok. 1580 – 1651)
Io amo, io ardo
Sospirati bei lumi

--

Ero vicina a compiere, amor (melodia korsykańska)

Claudio Monteverdi
Sia maledetto l'aspetto
Quel sguardo sdegnosetto

---

Barbara Strozzi (1619 – 1677)
Che si può fare?

Tarquinio Merula (1594/5 – 1665)
Hor ch'è tempo di dormire