Muzyka teatralna XVII-wiecznego Londynu (Dowland, Locke, Purcell…)
Drugi dzień z rzędu wchodzimy w świat muzyki angielskiej, choć tym razem nieco wcześniejszej. Wchodzimy także, dosłownie i w przenośni, do teatru, bowiem ułożony przez Corinę Marti program, wykonany na scenie Teatru Polskiego, można określić jako małą operę, czy mówiąc z angielska, „maskę”.
Wykonawcy:
La Morra:
Anna Miklashevich – śpiew
Ivo Haun de Oliveira – śpiew
Corina Marti – flet prosty, lider
Plamena Nikitassova– skrzypce
Natalie Carducci – skrzypce
Soma Salat-Zakariás – viola da gamba
Michał Gondko – lutnia
Ziv Braha – teorba, lutnia
Ralph Stelzenmüller – klawesyn
Program:
Sen nocy letniej – angielska baśń
Henry Purcell (1659 – 1695)
Sonata g-moll
John Dowland (1563 – 1626)
Flow my teares
Peter Philips (1560/1 – 1628)
Deggio dumque
Matthew Locke (1621-3 – 1677)
Suita IV
---
Peter Philips
Pipers Galliard
Robert Johnson (ok. 1583 – 1633)
Dance
Peter Philips
Pavana & Gagliarda Dolorosa
Thomas Campion (1567 – 1620)
It fell on a summer’s day
Robert Johnson
Dance
---
John Danyel (1564 – ok. 1626)
Rosa
Anonim
The Willow song
Peter Philips
Passamezzo Pavan and Galliard
---
William Brade (1560 – 1630)
Paduana – Chanson – Galliard
Henry Purcell
I attempt from love’s sickness
Chaconne
-przerwa-
Anonim
La rossignol
Robert Johnson
Where the bee suck
Peter Philips
Margot
Robert Johnson
Have you seen but a white lily grow
John Dowland
Lady Hunsdon’s Puffe
---
Anonim
Masque Dances
---
Peter Philips
Fantasia in d
---
Thomas Robinson (XVI/XVII w.)
A Toy – Passamezzo galyard
John Dowland
Come heavy sleep
Charles Dieupart (po 1667 – ok. 1740)
Suita III
Henry Purcell
A New Ground
William Brade
Volta – Courant – Ballet – Gigue