Muzyka teatralna XVII-wiecznego Londynu (Dowland, Locke, Purcell…)

Drugi dzień z rzędu wchodzimy w świat muzyki angielskiej, choć tym razem nieco wcześniejszej. Wchodzimy także, dosłownie i w przenośni, do teatru, bowiem ułożony przez Corinę Marti program, wykonany na scenie Teatru Polskiego, można określić jako małą operę, czy mówiąc z angielska, „maskę”.

Wykonawcy:
La Morra:
Anna Miklashevich – śpiew
Ivo Haun de Oliveira – śpiew
Corina Marti – flet prosty, lider
Plamena Nikitassova– skrzypce
Natalie Carducci – skrzypce
Soma Salat-Zakariás – viola da gamba
Michał Gondko – lutnia
Ziv Braha – teorba, lutnia
Ralph Stelzenmüller – klawesyn

Program:
Sen nocy letniej – angielska baśń

Henry Purcell (1659 – 1695)
Sonata g-moll

John Dowland (1563 – 1626)
Flow my teares

Peter Philips (1560/1 – 1628)
Deggio dumque

Matthew Locke (1621-3 – 1677)
Suita IV

---

Peter Philips
Pipers Galliard
Robert Johnson (ok. 1583 – 1633)
Dance

Peter Philips
Pavana & Gagliarda Dolorosa

Thomas Campion (1567 – 1620)
It fell on a summer’s day

Robert Johnson
Dance

---

John Danyel (1564 – ok. 1626)
Rosa

Anonim
The Willow song

Peter Philips
Passamezzo Pavan and Galliard

---

William Brade (1560 – 1630)
Paduana – Chanson – Galliard

Henry Purcell
I attempt from love’s sickness
Chaconne

-przerwa-

Anonim
La rossignol

Robert Johnson
Where the bee suck

Peter Philips
Margot

Robert Johnson
Have you seen but a white lily grow

John Dowland
Lady Hunsdon’s Puffe

---

Anonim
Masque Dances

---

Peter Philips
Fantasia in d

---

Thomas Robinson (XVI/XVII w.)
A Toy – Passamezzo galyard

John Dowland
Come heavy sleep

Charles Dieupart (po 1667 – ok. 1740)
Suita III

Henry Purcell
A New Ground

William Brade
Volta – Courant – Ballet – Gigue