Środki Unijne

Kulturalnie o Grach 

Przejrzyj wszystkie

Sygnet logotypu Estrada Poznańska Zawsze pod ręką na:

Wszystko co chcielibyście wiedzieć o grach video ale boicie się zapytać. Podcast przeznaczony dla miłośników gier video, ale i szeroko rozumianej popkultury. Piotr „Picik” Maciantowicz wraz z gośćmi dyskutują o świeci elektronicznej rozrywki, który wciąż dla wielu jest miejscem nieodkrytym i bagatelizowanym. W grach video każdy znajdzie coś dla siebie. Nasz podcast pomoże w tych poszukiwaniach.

słuchaj na


najnowsze odcinki

12

Wizje kosmosu w grach wideo. Science czy Fiction

Kosmos, miejsce które intryguje twórców kultury od zawsze. Nie inaczej jest w przypadku twórców gier wideo. Jak zmieniały się wizje kosmosu w grach, dlaczego kosmos jest tak plastycznym miejscem do tworzenia opowieści. Czy Elon Musk postawi stopę na Marsie i kiedy będziemy mogli latać tam komercyjnie. W odcinku porozmawiam z Szymonem Janusem właścicielem i dyrektorem kreatywnym studia INTERMARUM, którego gra SPACE COMPANY SIMULATOR już niebawem będzie miała swoją premierę.

11

Gry wideo na poważnie. Serious Games

Czy gry komputerowe mogą poruszać poważne tematy? I dlaczego wciąż takie gry są niszą? Uzależnienia, ludobójstwo, wojna, epidemie - te wszystkie tematy zostały już podjęte przez medium rozrywki wideo. No właśnie, czy gry mogą być czymś więcej niż rozrywką? W tym odcinku dowiecie się dlaczego warto zagrać w gry z gatunku Serious Games.

10

10 gier na 10 odcinków

Odcinek specjalny, specjalny bo wyjątkowo poprowadzony solo. W odcinku poznacie 10 gier, które najbardziej wpłynęły na prowadzącego i w których spędził najwięcej czasu. Wśród tej dziesiątki znajda się tytuły z różnych gatunków, różnych epok i różnych stylów graficznych. Mam nadzieję, że ten ranking stanie się krótkim przewodnikiem po grach, które warto sprawdzić, dobrze się bawić, ale i czegoś nauczyć. Na koniec, żeby jednak nie zostawić was tylko z dziesiątką produkcji, druga dziesiątka honorowych wspomnień.

09

Wirtualna rzeczywistość – przyszłość czy bańka, czyli czym jest VR.

Wirtualna rzeczywistość zaczyna wchodzić do naszych domów. Nie jest już to domena filmów science-fiction i gier wideo. Co to jest VR i jaką ma przyszłość? Czy ta przyszłość związana jest z grami, czy może z zupełnie innymi sektorami życia? Jedno jest pewne żadna inna technologia nie sprawi, że zagłębicie się w wirtualne światy tak bardzo.

O tym, że VR nie trzeba się bać opowiem wraz z Michałem Bąkowskim, z wykształcenia archeologiem, człowiekiem, który prowadził salon VR i w wirtualnej rzeczywistości spędził kilkaset godzin.

08

A więc wojna. PC kontra Konsole

Pierwsza z nich to konflikt między PCtowcami, a użytkownikami konsol. Druga, bardziej widoczna to potyczka trzech czołowych firm produkujących sprzęt przeznaczony do grania. W szranki stanęły japońskie Sony i Nintendo oraz amerykański gigant Microsoft. Wielkimi krokami zbliża się premiera kolejnej generacji konsol. Playstation 5 oraz Xbox Series X po raz kolejny namieszają na rynku growym, a konflikt już dominuje w branżowych mediach. Co jest powodem tej rywalizacji i gdzie w tym wszystkim są gracze. Gościem odcinka jest Kuba Piątkowski. Obecnie związany z firma DOLBY, a w przeszłości pracownik wrocławskiego studia Techland.

07

Cyberpunk

Cyberpunk 2077, czyli najbardziej oczekiwana gra roku nadchodzi wielkimi krokami. W związku z tym postanowiliśmy przybliżyć nurt, który zainspirował twórców ze studia CD Projekt Red. Porozmawiamy o wpływie cyberpunka na kulturę, społeczeństwo i wizje przyszłości. Nie zabraknie filozofii i godnych polecenia utworów kultury, dzięki którym będziecie mogli zanurzyć się w mroczny świat przyszłość, przyszłości, która powoli zaczyna nas doganiać. Gościem odcinka jest Dr Stanisław Kandulski, nauczyciel, pan od etyki, koordynator wielu eventów kulturowych i wielki fan cyberpunka.

06

Ekranizacje gier i grywalizacje filmów

Zastanawialiście się dlaczego ekranizacje gier wideo są tak złe? Mamy na to kilka teorii. Okazuje się jednak, że i wśród morza mizerii, znajdzie się kilka chlubnych wyjątków. Jak wygląda sytuacja odwrotna, czyli temat filmów, które doczekały się swoich grywalizacji? No i wreszcie jak twórcy filmowi traktują gry wideo w swoich dziełach. W odcinku tona poleceń i dwie tony zakazów oglądania. Gościem Pana Picika jest ponownie Miszcz Fotela, czyli Paweł Panfil, programer w poznańskim kinie Pałacowym i Youtuber.

05

Filmowość w grach

Twórcy gier wideo niemalże od samego początku dążyli do opowiadania historii w sposób zbliżony do narracji filmowej. Dlaczego tak się dzieje? Jakie techniki wykorzystywane są w grach, by odbiorca poczuł, że ma do czynienia z interaktywnym filmem, a nie tylko grą wideo? Wreszcie gdzie znajduje się granica która odróżnia film od gry? Polecamy też gry, które mocno romansują z filmem. Gościem odcinka jest Miszcz Fotela czyli Paweł Panfil, programer w poznańskim Kinie Pałacowym, Youtuber i zapalony gracz.

04

Sezon na Indyki, czyli czym są gry niezależne

Rynek niezależnych gier wideo na świecie, ale i w Polsce, ma się znakomicie. Co to właściwie są gry Indie, kto je tworzy i czym różnią się od wysokobudżetowych tytułów?. Dlaczego warto przyjrzeć się tym małym-wielkim grom? Polecimy tytuły, które z pewnością dadzą do myślenia. Gościem odcinka jest Mateusz "Mejo" Bogacz, filozof z wykształcenia, gamingowy samouk., grafik 3D i animator.

03

Gra to kobieta, czyli dziewczyny w świecie gamingu

Kobiety to aż 47 % wszystkich graczy. Dlaczego wciąż o graczu myśli się w kategoriach męskich? W odcinku zmierzymy się z kilkoma stereotypami dotyczącymi kobiet w społeczności graczy. Kim jest gamerka? Jak postrzega gry i kulturę? Jak widzą ja gracze męscy? Na te i inne pytania odpowiemy z Edytą Marchelek, kobietą pracującą, mgr filozofii, nerdem, geekiem i gamerką pełną gębą.

 

nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni

 

nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata