Chcemy podzielić się z Wami tym, co na co dzień zajmuje nasze filmowe głowy i wywołuje dzikość serca. Będziemy wspólnie zwiedzać plany filmowe, wypatrywać zbliżających się premier Kina Muza, śledzić festiwale i sprawdzać, jakie tematy są teraz najbardziej aktualne, a wszystko po to, żeby być z Wami w kontakcie i zwyczajnie zapytać niczym Joey: How you doin’?.
MUZA MOVIE powstało z miłości do filmu, z pasji do kina, z pięknej przyjaźni z naszą społecznością.
Jak wiele zmieniają w odbiorze filmu zastosowane w nim kolory? Dlaczego współcześnie twórcy decydują się na realizowanie swoich obrazów w wersji monochromatycznej? Zwracamy uwagę na barwy, które w przemyślany sposób budują nastrój, podprogowo informują nas o cechach bohaterów, a także przenoszą do określonych miejsc w przestrzeni oraz czasie. Kłaniamy się również tym, którzy w swoich filmach z dobrodziejstwa palety kolorów korzystają najbardziej świadomie.
Z Dorotą Reksińską rozmawia Natalia Rosicka i Kacper Rogalewski.
W audycji nawiązujemy do następujących filmów:
CZARNOKSIĘŻNIK Z KRAINY OZ / reż.Victor Fleming / 1939
KILL BILL / reż. Q. Tarantino
LISTA SCHINDLERA / reż. S. Spielberg
ZIMNA WOJNA / reż. Paweł Pawlikowski / 2018
ROMA / reż. Alfonso Cuarón / 2018
MAD MAX. NA DRODZE GNIEWU / reż. George Miller / 2015
PARASITE / reż. Joon-ho Bong / 2019
BLADE RUNNER 2049 / reż. Denis Villeneuve / 2017
AMERICAN BEAUTY / reż. Sam Mendes / 1999
SIEDEM / reż. D. Fincher
GRAND BUDAPEST HOTEL, MOONRISE KINGDOM – generalnie filmy Wesa Andersona
WIELKIE PIĘKNO i seriale MŁODY/NOWY PAPIEŻ – filmy Sorrentino
Jak wygląda współczesna perspektywa opowiadania historii o podróżach w kosmos? Czy poprzez wędrówkę do nieznanych rejonów wszechświata, kino analizuje kondycję człowieka, jego wpływ na środowisko, zmiany klimatyczne na Ziemi, a także stawia ważne pytania natury filozoficznej i moralnej? Wyczekując premiery „DIUNY” Villneuve’a, sprawdzamy ile znaczeń ma hasło, że w kosmosie nikt nie usłyszy naszego krzyku i wskazujemy na te filmy science-fiction, nad którymi warto jest się dłużej zastanowić. Z Dorotą Reksińską rozmawia Natalia Rosicka i Kacper Rogalewski.
Tytuły filmów, do których nawiązujemy w trakcie rozmowy: „OBCY – 8. PASAŻER NOSTROMO” „PIERWSZY CZŁOWIEK” „NOWY POCZĄTEK” „2001. ODYSEJA KOSMICZNA” „GRAWITACJA” „E.T.” „INTERSTELLAR” „AVATAR” „PROXIMA” „WALL-E”
Wiemy, że filmy mają siłę terapeutyczną, jednak jak wygląda to w praktyce? Jak dużo siebie, refleksji o drugim człowieku i świecie możemy wynieść z seansu filmowego? Nawiązując do cyklu FILMOTERAPIA Z SENSEM, szukamy sposobów na wyciąganie wartości z rozmawiania o kinie w domu. Znajdujemy również symboliczne powiązanie między twórczością Jorgosa Lantimosa, Krzysztofa Kieślowskiego i Terrence’a Malicka.
Z Dorotą Reksińską rozmawiają Joanna Sowińska i Łukasz Raszewski.
We wrześniu 1994 roku, pewna Panna Młoda wbiegła do kawiarni Central Perk w Nowym Jorku i tak to wszystko się zaczęło. Ćwierć wieku później, fani i fanki na całym świecie wyczekują majowej premiery specjalnego odcinka, w którym grupa ukochanych „PRZYJACIÓŁ” spotka się po latach ponownie na scenie w studio Warner Bros. Wypowiadamy z Wami słowa „OH MY GOD!!!” i rozmawiamy o bez wątpienia najbardziej kultowym serialu świata. Z Dorotą Reksińską rozmawia Asia Przystańska.
Konfrontujemy się ze stereotypowym postrzeganiem animacji, jako bajki przeznaczonej dla młodego widza. Przekonujemy Was tworząc listę must see – czyli tych tytułów filmowych, które warto jest nadrobić. Zdradzamy również jak wyzwanie postawione przez obecne czasy, festiwal filmowy może wykorzystać jako pretekst do rozwoju.
Z Dorotą Reksińską rozmawia zespół MFFA Animator: producentki Marianna Piskorz i Marysia Biernat, a także programerzy Ania Głowińska i Filip Kozłowski.
Sercem kina bez wątpienia jest kabina projekcyjna, do której na co dzień nie zagląda oko publiczności. Z perspektywy kinooperatora i koordynatora techniki Kina Muza, odkrywamy przed Wami iluzję ruchomych obrazów. O wspomnieniach kiedy kopia filmowa 35 mm nie zdążyła dojechać na czas, najbardziej spektakularnych wpadkach za okienkiem projekcyjnym, a także wyzwaniu obsługiwania projektorami cyfrowymi równocześnie trzech nowych sal kinowych.
Z Dorotą Reksińską rozmawia Seweryn Ptaszyński.
W świecie przepełnionym różnymi lękami, szukamy empatii, którą skutecznie może zarażać nas kino. Analizując różne postawy społeczne, dyskutujemy o filmach, przypominającym nam o sile grupy w sytuacjach trudnych i wartości jaką niesie ze sobą obecność drugiego człowieka. Nie zabraknie też tytułów, które poprawią Wam nastrój i pozwolą przypomnieć sobie, że dobro powraca.
Z Dorotą Reksińską rozmawia Karolina Kulig.
Czy pamiętacie swoją pierwszą w życiu wizytę w kinie i emocje, jakie były z nią związane?
O zaraźliwym śmiechu, łzach wzruszenia, poszukiwaniu idealnego miejsca na sali i oglądaniu napisów do końca. W pierwszym odcinku MUZA MOVIE analizujemy różne sposoby doświadczania kinowej magii, które są tak ważnym wspomnieniem w czasach przebywania w zamknięciu czterech ścian własnego domu.
Z Dorotą Reksińską rozmawia Karolina Kulig.